komen...
Tuesday, November 07, 2006

komen ini ditulis oleh AhSuez dalam blognya.

Posted by ahsuez @ 11/07/2006 10:23 AM PST

ahsuez yang tidak seberapa statusnya dalam dunia blog-memblog ni, pada dasarnya menyokong usaha penerbitan buku / blook / zine atau apa sahaja yang melibatkan blog. dan insyaAllah sokongan juga akan diberikan dalam bentuk kewangan (membeli hasil penerbitan). termasuk Nara Yuda yang bakal dijadikan koleksi.

tapi untuk Nara Yuda versi pertama ini, ahsuez berkira-kira kick off project ini perlu lebih menarik, paling tidak pun dari segi isi penyampaian.

ahsuez yang juga kagum dengan cara penyampaian, penggunaan bahasa dalam Nara Yuda ini, bagaimanapun kurang bersetuju dengan pendekatan yang terlalu menekankan aspek bahasa dan kurang dari segi isi perut, cerita dan idea yang ingin disampaikan. lebih kurang, katanya lagi, "kurang lekat kat otak". dan juga, orang kurang cerdik bahasa seperti ahsuez mengalami sedikit kesukaran untuk memahami isi penyampaian rakan-rakan blogger yang telah mengambil satu langkah ke hadapan itu.

sebagai pembaca biasa-biasa juga, ahsuez lebih menjangkakan projek pembukaan ini lebih menarik dari segi cerita dan mudah untuk difahami, untuk menarik perhatian pembaca dan pengumpul koleksi. dengan cara itu, pada pendapat ahsuez yang humble, rakan blogger yang terlibat dalam projek ini dapat mengikat pembaca dari awal, untuk terus membeli koleksi atau siri seterusnya. dalam siri seterusnya, barulah diselitkan keupayaan luar biasa penulis dalam konteks bahasa dan olahan cerita.

just ahsuez'z two and a half cents..

kepada AhSuez.
terima kasih
posted by el-Maaniq at 1:21 PM
Permalink |

[ back home ]

Comments for komen...
ooo ooo terima kasih. akan dibincangkan dalam mesyuarat narayuda yang ke 6.

terima kasih bro...

terima kasih bro...

ahsuez pompuan.

so esis, ko kena tulis

" terima kasih sis..."

haha

ha ha

psssttt patut la dia ada affair dengan samurai...

aku ingat diorang ni "sesuatu" hahahaha.

ampunnnnn

kurengggggggggggggggggggg! hahahahaha

Statistik

Kotak Jerit

Name :
Web URL :
Message :